
Tömegközlekedés Pécsen – újratervezés
Mikor ült legutóbb pécsi buszon?
(Nevet) A lakásom és az iroda között leginkább gyalogosan közlekedem, hosszabb utakat személygépkocsival teszek meg, egész egyszerűen az időfaktor miatt.
Már csak azért kérdezem, mert kíváncsi vagyok, tetszenek-e a Pécsre hozott holland buszok.
Az egységes arculat (szín és típus) ütős tud lenni, amikor a pályaudvaron várakoznak, a műszaki tartalommal kapcsolatban a közgyűlésen hallottam pro érveket a beszerzésük előtt. Jómagam környezetbarát, inkább elektronikus buszokban látom a jövőt, főleg egy ilyen katlanszerű településen, ahol a légszennyezettség mértéke egyáltalán nem mindegy.
Azóta napvilágot látott, hogy a buszok beszerzése során százmilliók tűntek el.
El sem hiszi, mennyire várom, Polt Péter mikor lép az ügyben. Annál is inkább, mert arról előzetesen már lehet tudni a holland ügyészség munkája nyomán, hogy pécsi közszereplők is érintettek a korrupcióban.
Ezek szerint a buszbeszerzés projekt is hozzájárulhatott a Pécsen kialakult tragikus pénzügyi helyzethez.
Nagyban, hiszen közel ezermilliárd forint eltűnéséről beszélünk. A legborzasztóbb pedig az, hogy a csőd közeli helyzet és gyámság alá helyezett városvezetés miatt pont a helyi közösségi közlekedés lehet az a terület, ahol nagyfokú megszorítások következnek.
Mire gondol?
Arra, hogy járatritkítások, viszonylatok átszervezése, megkurtítása jöhet. Szerintem az idő szorítja a fideszes fiúkat, nagyon kéne spórolniuk, de nyilván április 8. előtt nem nyúlnak a területhez, abban bízva, hogy utána szabadon garázdálkodhatnak tovább, mások, azaz a lakosok kontójára. Ismeretes, hogy a területért felelős korábbi alpolgármester, Csizi Péter úgynevezett zászlós hajója volt a közlekedési társaság - regnálása alatt alapították a Tüke Busz Zrt-t - és az azzal kapcsolatos fejlesztések. Még olyan áron is, hogy ezzel ésszerűtlen költekezésbe kényszerítette a várost. Kijelenthetjük, Csizi Péter zászlós hajója is zátonyra futott.
Milyen víziója van a helyi közösségi közlekedéssel összefüggésben?
Racionalizáció, azaz nem pártkáderek, hanem szakmailag és emberileg rátermett szakemberek a rendelkezésre álló pénzügyi háttér és a lakossági/munkáltatói igények fenntartható mátrixát alkotják meg, ami egy jó szolgáltatásban ölt testet. Ahol a közlekedés szervezéséért felelős társaság hatékony párbeszédet tud folytatni a szolgáltatást végrehajtó szervezettel, ahol csúcsidőn kívül nem üres csuklós buszok közlekednek, ahol csúcsforgalomban nem lemaradást generáló szólóbuszok vannak járatban, ahol van és esőben, tűző napsütésben is alkalmas várakozásra a megállóhely, ahol lehet, hogy nem 8 percenként, de kiszámíthatóan érkeznek az utasok igényeinek megfelelő járatok.
Ez esetben Ön is buszra száll?
Megígérem, lesz rá példa.